en svensk tjejs vardag i Americas Finest City

tisdag, januari 10, 2006

Yard House

Igår var en konstig upphackad dag. Försökte få labarbete gjort, men det blev väldigt upphackat av möten och seminarier. Det bästa var i alla fall att höra Sir Paul Nurse prata om "Genetic approaches in cell cycle research". Han är en bra föreläsare. Lättsam och intressant på samma gång. Och den brittiska accenten är helt underbar. Kanske London hade varit stället för mig trots allt?

Efter jobbet skyndade jag mig hem och gjorde mig i ordning. Jag skulle nämligen downtown och äta middag med ett kanadensiskt par jag fått kontakt med via internet. Det var första gången vi skulle ses i verkigheten så det var lite nervöst. Jag var i god tid downtown, men blev ändå försenad för det tog mig en kvart att hitta parkering. Som tur var väntade de på mig, men det känns ändå väldigt fånigt att komma för sent. Dåligt första intryck. :( Hur som helst åt vi middag på ett ställe som heter Yard House. De hade bra mat till inte allt för höga priser, och det var både gott och rejäla portioner. Mina nyfunna vänner A&M var väldigt trevliga. Han (A) är musiken och hon (M) är landskapsarkitekt. De flyttade hit från Toronto i november. När vi skildes åt bestämde vi att vi ska ses i helgen och åka till Torrey Pines naturreservat som ligger precis norr om mitt jobb. Fastän jag jobbar så nära har jag inte varit där ännu.

Inga kommentarer: