en svensk tjejs vardag i Americas Finest City

tisdag, januari 17, 2006

Paper or plastic

En sak jag gillar med amerikanska mataffärer är att de packar ner de varor man köpt i påsar. Papperspåsar eller plastpåsar allt efter kundens val. Vad jag väljer beror lite på humör. Jag är dock inte helt imponerad av de amerikanska plastpåsarna. De är tunna och flimsiga och inte alls av så där bra kvalitet som svenska. Det irriterar mig lite, men det ska nog gå att leva med. En annan sak som jag verkligen gillar är viss service. Som igår när jag kom iväg från jobbet sent och stannade och handlade lite färdiga (och väldigt goda) soppor i mataffären nära L&C:s hus. Inte mycket i korgen, två bunkar soppa (bäst att bunkra lite), en bit focaccia (underligt nog märkt "franskt bröd") och ett paket tuggummi. Tjejen som packade mina varor tittade upp på mig när hon kom till tuggummipaketet och frågade "Would you the gum in your purse or do you want it in your bag?". Tuggummit ska förstås i handväskan. Det kallar jag service!

Inga kommentarer: