en svensk tjejs vardag i Americas Finest City

fredag, januari 13, 2006

... men det blev bättre

Det värmde faktiskt på sig en hel del under dagen. Tack och lov!

J här i labbet har disputerat idag. Det går till lite annorlunda här i staterna än hemma, och hon har trots disputationen lite jobb kvar att göra, men hon verkar väldigt nöjd i alla fall. Jag har ju min disputation färsk i minnet och unnar henne den underbara känslan av att äntligen ha det avklarat.

Själv har jag spenderat en stor del av eftermiddagen (känns det i alla fall som) med att försöka få tag på min man. Han svarade varken hemma eller på mobilen, fastän klockan var mellan 23 och 01 på kvällen/natten. Hmm... Det gör mig (löjligt nog) lite orolig. Ska kanske försöka få tag på honom sent ikväll (när det redan blivit morgon i Sverige) så jag vet att han är ok. Troligtvis är han väl och slänger sina lurviga armar i nån bar (dvs dricker öl) tillsammans med sina goda vänner. Det är bra! Han gör sånt alldeles för sällan.

Inga kommentarer: