en svensk tjejs vardag i Americas Finest City

tisdag, januari 17, 2006

Trafikfunderingar

Igår jobbade jag rätt länge. När jag väl kom hem var klockan redan efter åtta och jag käkade middag: ärtsoppa american style, foccacia och thé - en udda kombination, men inte att förakta. Strax efter nio hade jag ätit och kröp ner i sängen för att läsa (Jhumpa Lahiri "The namesake" - rekommenderas). Jag kan dock inte ha kommit många sidor, för nästa minne är att jag vaknar strax efter två, med lampan på och värmefläkten surrande. Stängde av fläkt och lampa och somnade om. Jag sov gott ända till kl 6.30 så jag måste ha varit ganska trött. Annars brukar jag vakna av mig själv efter 7-8 timmar sömn. Idag ska jag försöka komma hem lite tidigare än igår, även om jag nog inte åker från jobbet förräns vid 18 tiden, för att undvika den värsta rusningtrafiken.

Jag ser inte fram emot nästa vecka. Det kommer att vara trafikkaos här eftersom en stor golf-cup ska spelas på golfbanan som ligger mellan Scripps och havet. Tiger och grabbarna ska spela. ;) Det står varningsskyltar på vägen att det kommer att vara trafikkaos den 23e till 29e mellan 7 och 17, så min plan är att vända mitt schema lite och komma hit vid 6 och gå vid 15-16. Känner ingen större lust att sitta i flera timmars bilkö bara för att komma till jobbet. Risken är bara att det inte kommer att gå att åka tidigt, utan att jag kommer att behöva vänta till efter 18-19 för att komma hem. Det kommer att bli låååånga dagar. :P

Inga kommentarer: