en svensk tjejs vardag i Americas Finest City

söndag, januari 01, 2006

Första dagen på det nya året

Den första dagen på det nya året är snart över. Jag har haft en ganska bra dag. Pratade med min man i telefon ganska länge (det är inte så dyrt som man kan tro och jag fick 500 minuters telefontid till Sverige i julklapp av min kära vän D i Maryland). Det är så skönt att höra hans röst och hinna prata om andra saker än det praktiskt. Om hur han mår och känner sig och hur jag mår och känner mig. :) Sen promenerade jag ganska längei Balboa park. Gick förbi Zoo och funderade på att gå in, men eftersom det kostar $21 i inträde och de skulle stänga om en timme bestämde jag mig för att ta det nästa helg när jag kan gå dit tidigare. Kändes ganska coolt att bara kunna promenera dit! :) Hoppas bara inga djur rymmer och vill komma och bo hos mig. Fast en pingvin kanske skulle kunna få bo i badkaret. Jag skulle kunna mata den med inlagd sill. ;)

Dagens rätt blev risgrynsgröt. Tack Ikea för det hiskeligt dyra grötriset. Det blev väldigt god gröt! Jag var dock tvungen att halvera receptet eftersom alla mina kastruller är ganska små. Kollade på "Virgin Suicides" medans jag åt. DVD:n kom ju med posten igår. Jag borde väl egentligen diska, men känner mer för att läsa min bok och så småningom krypa till kojs.

Inga kommentarer: