en svensk tjejs vardag i Americas Finest City

tisdag, januari 31, 2006

Middag

Idag har jag lagat lite snabb potatismos (dvs jag orkade inte stå och mosa potatisarna så himla mycket, bara lite grann - pulvermos går bort) med lök i. Jag köpte en slags grön liten lök som liknade salladslök, men som visade sig smaka nästan lite vitlöksaktigt. Det blev väldigt gott i alla fall. :) Till moset åt jag mumsiga grönsaker och en vegetarisk biff. Hittade inte något som liknade de grönsaksbiffar jag gillar i Sverige, och var lite rädd att det inte skulle vara gott, men det var faktiskt hur mumsigt som helst. Dessutom är det nog officiellt nu: jag har bytt till flaskvatten! Trots vattenfiltret kan jag inte dricka kranvattnet för det smakar och luktar klor. Flaskvatten är ett måste. Dyrt kan hända, men då dricker jag i alla fall. Det filtrerade kranvattnet duger dock till thé och matlagning, så filtret är inte helt bortkastat.

Inga kommentarer: