en svensk tjejs vardag i Americas Finest City

torsdag, januari 12, 2006

post

Jag tror jag har glömt att nämna det, men i måndags fick jag två brev. Båda kuverten var från KI, så jag funderade först på vad som var på gång. Jag tror inte jag har lämnat min nya adress till någon administrativ enhet på KI, så jag kände mig lite förvånad. När jag öppnade kuverten visade det sig dock att de var från två kollegor. :) Det ena var från M på plan 3 och innehöll ett fint kattvykort och bilder från deras grupps julfest. Det andra var ett brev från vår (dvs de tre musketrisernas) labmamma S. Åh, vad trevligt det är att bli ihågkommen! :) Men det är inte nog med det! Igår fick jag ett vykort också. Från B&S som firade nyår i Berlin. S var hemma i Tyskland över julen och S var hemma i Italien, men de träffades och firade nyår i Berlin. Så trevligt att de tänkte på mig då! Dessutom hade de ansträngt sig och skrivit vykortet på svenska.

Idag har jag hunnit prata en liten stund i telefon med min älskade kusin H. Hon ringde mig i tisdags, men just då hade jag inte tid att prata och inte förräns idag har jag haft tid att ringa upp henne. Mormor fick en till propp i hjärnan i tisdags morse och satt (när jag pratade med H i tisdags) i rullstol och kunde inte prata. Idag var hon dock bättre. Precis som förra gången (för lite drygt två och ett halvt år sedan) hade hon frisknat till lite och var uppe och gick och hade återfått talförmågan. En propp till gör dock inga under för hennes redan förvirrade hjärna. :( Tack H för att du håller mig underrättad.

Inga kommentarer: