en svensk tjejs vardag i Americas Finest City

måndag, januari 09, 2006

Jag har duschat!

Igår kom jag äntligen iväg till Ikea. Hittade dit helt ok, men oj så svårt det var att hitta parkering. Trots att parkeringsplatsen var gigantiskt var jag tvungen att åka fram och tillbaka i 4 rader innan jag till slut hittade en ledig ruta nästan längst bort. Väl inne såg jag ut ett bord och stolar som jag vill ha, käkade köttbullar med sås, potatis och lingonsylt, hittade ett duschdraperi och en golvlampa. So far so good. Kom till tag-själv-lagret och upptäckte att bordet minsann inte fanns inne i björk, bara i ek. Hmm... frågade en kille och han sa att borden i björk kommer in idag. Suck! Så det blev inte något bord för mig. Nu får vi se när jag kommer att ha tid att åka dit igen och köpa det. Köpte inga stolar heller, för jag tänkte höra med min man först vad han tycker om de jag sett ut. Hur som helst funkar duschdraperiet ypperligt! Provduschade i morse. :)


Inga kommentarer: