en svensk tjejs vardag i Americas Finest City

lördag, januari 28, 2006

God morgon!

Lördag morgon. Vaknade ganska tidigt, men eftersom jag gick och lade mig rätt tidigt igår är det väl inte så underligt. Vaknade någon gång under natten av att det körde förbi en bil ute på gatan med världens basdunk. Det finns väldigt många såna bilar här, eller så är det bara jag som är van att bo i ett mer ljudskyddad område, för i Sverige har jag nästan aldrig haft det problemet.

Hmmm... det ser lite molnigt ut idag, men det kan hända att det bara är morgonmoln och att de kommer att försvinna. Jag hoppas på det i alla fall, för jag skulle vilja ta en lång promenad.

Såg "Minority Report" på dvd och hade textningen på (engelsk förstås). Där beskriver de Peter Stormares och hans assistents konversation som "speaking in Russian". Ha! Det var inte ryska, det var ju svenska! Vilka nollor. Om det hade varit ryska hade jag inte förstått ett ord och nu förstod jag allt. Det är typ som i "Swordfish" där de säger att datahackerkillen snackar finska när han egentligen snackar tyska. Skulle det verkligen vara så himla svårt att göra ordentlig research?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hihi, så vi pratar ryska i Sverige? :-D Var filmen bra?

Nja, synsk vet jag inte om jag är. OM jag väl spelar på en match (fler år sen sist) så vinner jag aldrig! :-)

Kram, Sofia

Hanna-Stina sa...

Filmen var helt ok. Jag har sett den förut (ett antal gånger). Dock aldrig med engelsk textning. :P