en svensk tjejs vardag i Americas Finest City

måndag, januari 30, 2006

Bättre?

Tillbaka på jobbet efter helg med jättehärligt väder. Vaknade tidigt igår, och redan på eftermiddagen kände jag mig ganska trött, men jag kämpade på fram till strax efter tio i alla fall. Efter frukost gick jag till en Farmers Market som hålls varje söndag i Hillcrest. De har jättefina grönsaker och kanonbra frukt där och priserna är rätt hyggliga. Det finns en massa annat också - snabbmatsstånd, kläder, konst och smycken, för att nämna några saker.

På vägen dit stannade jag till på Starbucks för att köpa chai. Tjejen i kassan var någon stans drygt tjugo och avslutade varje mening riktat till en kund med "honey". "Can I help you, honey?" "That will be $3,30, honey." Mycket irriterande efter typ fem sekunder. Hrmpf!

På eftermiddagen begav jag mig till A och M. A spelade med nån tjej, och jag och M satt i vardagsrummet och snackade. Så småningom gav vi (M och jag) oss ut på stan och fastnade ganska snart på "Borders" som är en ganska stor bokhandel. Det var roligt att upptäcka att vi verkar gilla ganska liknande böcker, men att vi också har läst lite olika författare. Jag uppskattar verkligen att få tips om intressanta författare som jag inte läst tidigare. :)

Kom förresten upp i bra tid idag, så jag hoppas på att det kommer att vara början på ett lite bättre dagsschema för min del. Och trafiken hit var inte så farlig heller. :)

Inga kommentarer: