en svensk tjejs vardag i Americas Finest City

måndag, januari 16, 2006

Tillbaka i fållan

Så, då är jag tillbaka i arbetsfållan efter helgen. I och för sig har jag varit här ett par timmar både i lördags och i söndags, men absolut inte lika länge som en vanlig arbetsdag och inte hade jag någon väckarklocka på heller.

I lördags träffade jag det kanadensiska paret A&M igen. Jag hämtade dem downtown där de bor (de har ingen bil) och så åkte vi till Torrey Pines naturreservat. Det är väldigt vackert där, även om naturen skiljer sig mycket från svensk natur. Vi vandrade på de utstakade vandringslederna och tittade på den fenomenala utsikten. En av lederna ledde till en utsiktsplatform över havet där vi såg både en val och ett par sjölejon. Visserligen såg vi bara stjärtfenan på valen, men det var häftigt i alla fall. Efter utflykten åkte vi hem till A&M och åt en välbehövlig lunch.

Igår åkte jag till Ikea. Det verkar nästan som om det är mitt vanligaste söndagsnöje. Hmmm.... Den här gången fick jag i alla fall tag på det jag ville ha - ett bord och två stolar.

Inga kommentarer: