en svensk tjejs vardag i Americas Finest City

torsdag, januari 12, 2006

Suck och stön

Gmail ligger nere. Har gjort det sen typ 14.30 (nu är klockan 16.20). Ruttet! Har ett par mail som jag skulle vilja få iväg juh! Kanske får skicka från jobbmailen trots att jag egentligen inte vill det. Ska ge det några minuter till innan jag ger upp. Hoppas fortfarande det ska komma igång igen innan jag sticker hem.

96-håls real time PCR maskinen i Gottesfelts lab är trasig. Tyvärr kan den inte bli servad, för företaget som sålt den blev uppköpta och det nya företaget ligger i tvist med nån och får just nu inte serva maskinerna. Det finns en annan, likadan apparat i ett annat lab, men den är också trasig. Och kan heller inte lagas (se ovan). Blä! jag har massor, massor, massor av prover och är tvungen att köra dem på vår 16-provs maskin istället. Idag har jag hunnit med två omgångar. Skulle nog ha kunnat hinna tre om jag startat lite tidigare, men jag fick inte reda på att 96-hålaren var kaputt direkt på morgonen.


Inga kommentarer: