en svensk tjejs vardag i Americas Finest City

söndag, januari 29, 2006

Fest

Igår var jag till Mission Valley och kollade i en massa affärer. Jag letade efter saker till mitt hus och hittade faktiskt en hel del som jag både behöver och som jag skulle kunna tänka mig att köpa. Jag köpte dock inget, för jag måste bestämma mig för vad jag behöver mest och vad som kan vänta.

På kvällen ringde E och frågade om jag ville hänga med på en fest. Jag har inte träffat henne sedan dagen innan julafton, men jag bestämde mig ändå för att hänga med. Dessutom hade hon med sig en lampa till mig. Hurra! Nu har jag ett alternativ till taklampan när jag är i vardagsrummet. Vi åkte iväg till hennes kompis O som bor bara kanske 3 km ifrån mig, i Mission Hills. Han brygger sitt eget öl, och det var faktiskt rätt så gott (tyckte tom jag som inte är någon stor ölfantast). Jag hade riktigt trevligt, men E och jag smet innan de andra skulle vidare ut och på vägen hem stannade vi till på en diner och åt lite nattamat. Vegetariska chili cheese fries och latkes med sourcream och äppelmos. :) Oj, vad mätt jag blev. Kom hem strax innan midnatt och stupade i säng.

När jag vaknade till redan vid 6.30 bestämde jag mig för att slå en signal till min man fastän jag var jättetrött. Ville hinna prata lite med honom innan han skull bort på middag. Vi pratade om ditt och datt i ungefär en timme och jag fick höra "allt" om H:s diputationsfest som han var på igår.

Inga kommentarer: