en svensk tjejs vardag i Americas Finest City

onsdag, januari 04, 2006

Bankomater

Igår glömde jag min lunch hemma och var tvungen att äta i cafeterian. Tyvärr hade jag bara $1,25 i plånboken och det räcker ju knappast till en lunch, så jag tog ut pengar i en bankomat som ligger utanför restaurangen. $20 dollar ut från kontot till mig, $1,50 till banken som äger bankomaten eftersom jag har en annan bank. Men idag när jag kollade mitt saldo online såg jag att min bank tagit $2,00 också för att jag tagit ut pengar i en annan banks bankomat. Huga! Ska inte göra om det om det går att undvika. Men igår var det faktiskt ett nödfall. Idag hade jag lunch med mig och har ätit en rätt så salt och flottig kyckling-nudelsoppa. Måste försöka fixa lite quarters någonstans ifrån innan jag går hem. Måste ovillkorligen tvätta idag för jag har slut på strumpor.

Hade tänkt registrera bilen idag, men sen blev köerna så långa (de publicerar kötiderna online). Försökte boka en tid för att få det gjort, men det fanns ingen tid att få innan den 12:e. Helt galet! Så imorgon innan jobbet ska jag åka dit och få registreringen gjord. Jag gillar inte att dra ut på saker så det ska bli skönt att få det överstökat.

Inga kommentarer: