en svensk tjejs vardag i Americas Finest City

lördag, januari 14, 2006

Mer post!

Igår när jag kom hem hade jag ett fett kuvert från KI i min brevlåda. Det var H:s avhandling! Hon ska ju disputera i slutet av månaden. Jag är så glad för hennes skull, men det känns tråkigt att vara på andra sidan jorden när det äntligen är dags för hennes stora dag. Egentligen skulle jag ju vilja vara där och hjälpa till med det praktiska. Det är ju det vänner är till för. Istället får jag sitta här och hålla tummarna för henne.

Igår kväll var jag ute en sväng. Träffade en tjej J som bor i närheten av mig på en bar här i Hillcrest. Det var väldigt trevligt! Vi drack goda drinkar och pratade om ditten och datten. Hon och hennes man har också flyttat hit ganska nyligen. Just nu är hon arbetslös, men tidigare jobbade hon för Sandvik på östkusten. Vilket sammanträffande! :)

Inga kommentarer: