en svensk tjejs vardag i Americas Finest City

torsdag, januari 05, 2006

En mall utan tak

Ikväll har jag för första gången verkligen utnyttjat att jag har en bil. Trots att jag inte har några pengar förräns imorgon när jag får lön åkte jag till Fashion Valley, som är en närliggande mall. Den var inte så jättestor som många amerikanska köpcentra är, vilket nästan var lite skönt för jag gick inte vilse. ;) Den hade heller inget tak. Men jag antar att det inte behövs i varma Californien där solen skiner för det mesta. Efter ett tag hittade jag det jag åkt dit för att köpa - strumpor. Tre par för $12 var som hittat.

På vägen hem blev jag hungrig och tänkte äta på McDonald's om hörnet, men jag gick därifrån när jag insåg att det inte hade en enda grönsak att servera. Jag vill ju inte ha strips, jag vill ha morötter. Det blev mjölk och flingor här hemma istället, för jag orkade inte laga mat. Jag sov dåligt i natt och är väldigt trött idag. Förhoppningsvis sover jag bättre natten som kommer - så kanske jag orkar laga mat imorgon. :)

Inga kommentarer: