en svensk tjejs vardag i Americas Finest City

fredag, januari 06, 2006

Det är fredag, det är lön...

Inatt sov jag ordentligt och vaknade utvilad 10 minuter innan klockan ringde. Bestämde mig för att min liv varit alldeles tillräckligt stressigt på sista tiden och tog en morgon i lugn takt. Åt frukost i lugn och ro och tog sedan ett bad. Badet var inte bara för att det var skönt, utan också för att det stänker mycket mindre än att duscha. Jag har fortfarande inte köpt något duschdraperi och om jag duschar får jag obönhörligen torka hela badrumsgolvet efteråt. Badar jag kan jag lättare hålla vattnet i badkaret och undvika att få det på golvet. Kom iväg hemifrån strax innan åtta, dvs mitt i rusningstrafiken. Men det är nästan så att jag gillar rusningstrafiken bättre än att köra andra tider. Visserligen tar det lång tid, men folk kör inte lika galet fort. När det lättar lite grann kör folk fort fort fort fastän det är mycket bilar. Jag har inte riktigt vant mig vid det ännu, så det gör mig lite nervös.

Jag får lön varannan fredag och det har jag inte riktigt vant mig vid, men idag är det i alla fall löning. Detta innebär att jag kommer att ha råd att börja köpa möbler! Så ikväll planerar jag att åka i min bil (se bild till vänster) till Ikea och köpa ett köksbord och ett par stolar. Det ska bli så skönt att ha en riktig stol och ett riktigt bord. Ett duschdraperi står förstås också på listan, men jag funderar på att åka till Target och titta efter ett för att få lite variation. Man kan ju inte köpa allting på Ikea heller, även om jag är svensk. ;)


Inga kommentarer: