en svensk tjejs vardag i Americas Finest City

fredag, januari 20, 2006

Line dancing existrerar i barmiljö i San Diego

Jag trodde nog att line dancing existerade på film och kanske i djupaste Texas, men igår när jag och min fika-dejt R hamnade på en gay-bar i Hillcrest (de allra flesta barer i Hillcrest är mer eller mindre gay-barer) så fick jag se det i levades livet. Helt otroligt att se att något sådant existerar på dansgolvet i en bar i södra kalifornien. Fascinerande! Alla verkade dock ha väldigt kul och de verkade verkligen kunna stegen. Efter ett tag övergick det hela till pardans till countrymusik. R började snacka med en tjej som vi sett på dansgolvet tidigare och efter några minuter hade tjejen parat ihop R med en danskavaljer. Hon kunde inte stegen, men killen förde bra och hon såg ut att ha väldigt kul.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ahh, nu lyckas jag nog lämna en kommentar... :-) Jag tyckte ju att jag var ''blogger'' men det kunde jag ju inte välja eftersom jag inte bloggar här. Någar på jobbet gick på line dance förut och tyckte att det var jätteroligt! :-)

Anonym sa...

Jag rekomenderar square- eller linedance, mycket bra för kondisen och himla roligt.