en svensk tjejs vardag i Americas Finest City

måndag, januari 23, 2006

Hela helgen förbi

Hela helgen har gått utan att jag skrivit något här. Det var inte meningen, men jag har knapt suttit ner framför en dator alls, och speciellt inte en som är uppkopplad. Det har varit en bra helg. Hur som - jag sitter här nu i alla fall.

Jag kom hem ganska sent i fredags, åt några smörgåsar, läste lite och somnade så småningom. Ingenting speciellt. Sov ut lördag morgon, pratade en lång stund med min man. Helgerna är den enda gången det verkligen passar för både honom och mig att prata i telefon. Tidsskillnaden gör att det blir svårt under veckorna. Visserligen håller vi då kontakten via både email och msn, men det är inte samma sak som att verkligen prata med varandra. Sedan åkte jag iväg till jobbet, pulade med cellerna och åkte sedan hem till A&M. Köpte lunch på vägen - ungsbakad kyckling, blandade grönsaker, majs och ett gott bröd. Det var egentligen meningen att vi skulle gå på bio vid 15.30, men jag var så sen till dem att när vi väl ätit hade bion redan börjat. Eftersom det var en jättefin dag åkte vi istället till Hillcrest, vandrade omkring där tills det blev mörkt och tittade sedan på film hemma hos mig. Jag har en teve och A&M har en dvd-spelare, så tillsammans kan vi titta på film (när jag är ensam tittar jag ju på min dator, men det funkar inte så bra när man är fler). Vi såg "Sideways". Vissa scener utspelar sig här i San Diego och det var kul att se att jag kände igen mig! :D

Igår träffade jag L på Crest Cafe och åt frukost. Amerikanska pannkakor och apelsinjuice! :) Inte nyttigt, men mumsigt. På eftermiddagen hämtade jag M och vi åkte och shoppade i Fashion Valley. Jag köpte en fin grön t-shirt och en grå college-tröja med dragkedja. Känner mig väldigt nöjd.

Dessutom har jag kommit på ett sätt att få quarters. Igår kväll när jag var in till jobbet en sväng var jag godissugen. Jag stoppade in en $5 sedel i automaten, köpte min godisbit som kostade $0,75 och fick växel tillbaka i quarters! Jiho! :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gillade du Sideways, förutom att det var scener från San Diego? Jag tyckte att den filmen var rätt kass... en kollega tyckte att den var hysteriskt rolig (''då han springer ner för slänten''), men jag vet inte om den riktigt var menad som rolig. En sak hade han rätt i iaf, Merlot är inte till för att dricka! :-D

Hanna-Stina sa...

Jag gillade filmen, men tyckte att själva historien var ganska hemsk. Båda killarna var ju otroligt pinsamma, men på olika sätt.