en svensk tjejs vardag i Americas Finest City

onsdag, april 12, 2006

Tillräckligt med saker för en hel helg

Igår kväll när jag skjutsade Meredith hem konstaterade hon att vi på en kväll hunnit med saker som skulle kunna räckt en hel helg. Efter jobbet åkte jag hem till henne och vi promenerade iväg till Valentine's Taco Shop på Market Street för att käka middag. Det var ett väldigt trevligt, lite snabbmatsaktigt ställe. (Inte snabbmat som McD, utan mer som Saffets.) Maten var relativt billig och väldigt god. Mexikansk mat skiljer sig lite här från den tex-mex mat man kan köpa eller laga i Sverige. Kanske för att det här faktiskt är mexikansk mat? ;) Hur som helst var det väldigt gott och jag åt två tacos med ris och bönor till. Mums! Speciellt salsan är bra här - gjord på färska grönsaker istället för inlagda burktomater.

När vi var mätta och belåtna åkte vi norr ut till B:s hus (inte min man B) för att vara med på bokklubbsmöte för första gången. Vi skulle träffas och diskutera "All But My Life" av Gerda Weissmann Klein
. Tyvärr hade varken Meredith eller jag läst boken, men vi gick dit mer för att träffa människorna och se om det är något för oss. Det visade sig vara en trevlig grupp människor och jag tror att vi både jag och Meredit hade väldigt trevligt och kommer att komma tillbaka igen. B hade ett underbart vackert hus också, så det var en glädje att bara få komma hem till henne.

Efter bokklubben åkte vi till studion igen för att hänga med Diggatron och bandet ett tag. Det var deras sista dag i studion och jag misstänker att de stannade där och filade på det sista till småtimmarna. Meredith och jag, som båda är tvugna att jobba idag, gav oss dock strax innan 23 och begav oss hemåt.

Så... jag hade en trevlig kväll igår, men jag hoppas på en lugnare kväll ikväll.

Inga kommentarer: