en svensk tjejs vardag i Americas Finest City

onsdag, april 05, 2006

Oj vad det regnar idag, plisk, plask

Är det någon mer än jag som kommer ihåg den sången? Jag vet att B inte kan den, men vi sjöng den jätteofta när jag gick på lekis och när det regnar kommer jag ofta att tänka på den. :) Och regnar gör det. Inte lika mycket nu som igår, men tillräckligt för att mina fötter ska bli våta på väg från parkeringsplatsen till jobbet. Jag är otroligt glad att det inte snöar här, för lite regn är tillräckligt för att folket i SoCal ska mista sin förmåga att köra bil. Igår eftermiddag, när det faktiskt regnade en hel del, tog det mig 1½ timme att ta mig hem från jobbet. De första tre kilometrarna (från jobbet ner till motorvägen) tog 45 min. Helt otroligt! På väg hem såg jag ett gäng bilar med knölade motorhuvar och på radion sa det var så mycket olyckor att polisen inte längre kom till de mindre, utan var tvugna att koncentrera sig på de större. Beror allt detta bara på att det är så mycket fler bilister här, eller beror det till en viss del på att folk kör som idioter?

Det var ingen höjdarkväll igår. Jag hade tänkt träna, men när jag väl kom hem hade jag ingen lust att gå till gymmet i regnet. Dessutom var jag så hungrig att jag inte ville laga mat utan nöjde mig med thé och mackor framför teven. Det hade varit ok om jag haft något vettigt bröd, men jag hade bara några ljusa bullar (som de kallade ciabatta, men som inte smakar någonting som ciabatta alls). Yuck!

Inga kommentarer: