en svensk tjejs vardag i Americas Finest City

fredag, april 28, 2006

Joråsåatt...

Jag kom iväg hem i skaplig tid igår, och efter att ha haft en skön, slapp kväll hemma så kände jag mig som en ny människa idag. Ja, visst ja! Det är lön idag också. Det här med att få lön varannan vecka gick verkligen snabbt att lära sig, men oj vad krångligt det är med alla räkningar som bara ska betalas en gång i månaden, och alla vid olika tillfällen.

Jag har inte några speciella planer för kvällen, eller för helgen för den delen. Jag ska jobba en del, men inte så jättemycket. Någon gång måste jag iväg och köpa "Wicked" som är den bok vi ska läsa i bokklubben tills den 11 maj. Dags att sätta igång nu alltså. Tyvärr är jag inget större fan av "Trollkarlen från Oz", men jag får väl lov att stå ut. Dessutom är kronan väldigt stark mot dollarn just nu, jag planerar att åka till Ikea i helgen och köpa en byrå för svenska pengar. Det blir liksom billigare så. Underligt, men ganska bra att kunna utnyttja.

Inga kommentarer: