en svensk tjejs vardag i Americas Finest City

onsdag, april 26, 2006

Fria fantasier

Av någon anledning inbillade jag mig att jag skulle kunna åka hem från jobbet tidigt några dagar den här veckan. Jag har ingen aning om varför jag fått den idén, för den verkar över huvud taget inte stämma överrens med verkligheten. Det är bara fria fantasier. Kanske ska jag sluta komma in så tidigt på morgonen, för även om jag kommer hit tidigt verkar jag stanna lika länge. Ska jag ha lite ledigt på dagarna är det kanske bäst jag tar det på morgonen. :P Nåja, idag ska de där grejjerna jag jobbat så mkt med iväg och sen blir det förhoppningsvis lite lugnare.

Vet du förresten ditt gothnamn? Mitt är Morticia Nightwing. Kissens är Phantasm Gloom. :) Hon fick förresten en frys köttbulle igår. Jag tänkte att det skulle vara som glass för katter ungefär, men hon blev mest frustrerad. Hon försökte tugga på köttbullen, men det gick inte. Då tittade hon upp på mig och jamade uppfodrande. Efter några fortsatta försök gick hon till vardagsrummet för att tänka över sin strategi, men snart var hon där och försökte gnaga på den igen. Som tur var tinade den med tiden och imorse var den uppäten.

Nu är det förresten bestämt. Min kära vän D kommer och hälsar på mig över Memorial Weekend i slutet av maj. Hon landar fredagen 26 maj och åker igen på Memorial Day den 29 maj. Det ska bli hur kul som helst! Det är ju ganska långt att åka bara för en helg, men oj vad härligt det ska bli att träffa henne igen! Tänk att vi forfarande bor så långt ifrån varandra fastän vi numera faktiskt bor i samma land. På bilden nedan kan man se D och mig. Den är från när vi sågs i november och är tagen i en Sephorabutik i ett köpcentrum i Maryland.


För alla som undrar funkar MSN inte längre från jobbet, men det går bra att emaila eller ringa. Eller (förstås) att kommentera här i bloggen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Mitt gothnamn är "Helldrake Nightshade" :)