en svensk tjejs vardag i Americas Finest City

onsdag, april 19, 2006

Halva arbetsveckan har redan gått!

Tiden går verkligen fort när man har roligt. Eller när man jobbar mycket. Halva arbetsveckan har redan gått nu och jag har massor kvar att göra. Kul, men även lite frustrerande. Får jag bara iväg den här ansökan så kommer allt att lugna sig lite.

I måndags fick jag ett mulligt kuvert från B. Det innehöll min deklaration och två överraskningar. :) Jihoo! Jag gillar verkligen överraskningar! Det var ett dataspel och en CD-skiva. Igår deklarerade jag. Det var mycket, mycket enklare än att göra mina amerikanska "taxes" - och jag får ungefär lika mycket pengar tillbaka.

Igår kväll kom jag hem vid halvåttatiden och käkade middag, tvättade, diskade och började städa lite smått. Vid niotiden kom J över för att hämta ett dataspel jag skulle låna henne. Hon stannade på en kopp thé och vi lyssnade på lite musik. Hon gillar verkligen José González, men vi kom någonstans fram till att killar som sjunger och spelar aukustisk gitarr lite väl ofta begår självmord, så vi funderar på att starta nån slags fond för José så han kan gå i terapi istället. ;)

Inga kommentarer: