en svensk tjejs vardag i Americas Finest City

måndag, april 24, 2006

Ny arbetsvecka igen! Vart tar tiden vägen?

Tillbaka i fållan efter en härlig helg. Visserligen var jag lite granna i fållan under helgen också (faktiskt lite mer än jag ville), men det var ändå härligt med helg.

Igår sov jag ganska länge igen, och när jag väl vaknade slog jag en signal till Diggatron och bestämde att vi skulle ses och äta frukost. Vi åt på Grand Central Cafe, som är ett av Diggatrons och Merediths favoritställen för frukost, och jag måste säga att de verkligen hade bra fukost till rimliga priser. Meredith kunde inte komma med oss, för hon jobbade i ett av informationsbåsen på Earth Day Fair i Balboa Park. Efter frukost gick jag och Diggatron upp till Balboa park för att titta på all uppståndelse kring Earth Day. Det fanns mycket intressant om miljövänliga alternativ, men också en del orelaterade och ibland ganska läskiga grejjer. Bland annat såg vi en bil helt täckt av anti-homosexualitets propaganda, två antiabortstånd med väldigt läskiga bilder (många barn började gråta) och en hel del religiösa fanatiker och ett par stånd med scientologer. Vid tretiden var Merediths pass över och vi satte oss i gräset framför en av scenerna och lyssnade på lite livemusik.

Tyvärr kunde jag inte stanna i parken så länge, för jag var tvungen att åka in till jobbet. :( Nåja, det var väldigt trevligt så länge det varade i alla fall.

Inga kommentarer: