en svensk tjejs vardag i Americas Finest City

söndag, april 30, 2006

Glad Valborg på er allihopa!

Det känns lite underligt att inte fira Valborg alls (eller sistapril), men samtidigt passar det sig inte här. Inte heller är vi lediga på första maj och det är nog en större besvikelse. :P Idag var jag på jobbet redan innan klockan tio, för jag är ju tvungen att ta hand om mitt experiment. Förhoppningsvis blir jag inte här så länge.

Igår åkte jag till Ikea för att titta på byråer, men jag kom hem tomhänt för jag kunde inte bestämma mig. Jag hade däremot en del intressanta alternativ, så nu efter att ha diskuterat med B, tror jag att jag vet vad jag vill köpa. Förresten är det en lögn att säga att jag åkte därifrån tomhänt, för jag köpte ju en hel del i mathörnan: två ostar (herrgård + präst), mjukt tunnbröd, vetekakor, delicatobollar, skorpor, en påse bilar, en påse små-daim, en påse mini-kexchoklad, pepparkakor, ballerinakex och två tuber Kalles kaviar (till S i labbet). Lika bra att bunkra när man ändå är där, eller hur? Man vet ju aldrig när man kommer tillbaka nästa gång. (Typ idag...) I vilket fall som helst var jag ju bara tvungen att smaka lite på alla godsaker igår kväll och imorse blev det förstås frukost med tunnbröd. Lilltjejens näsa kom definitivt ihåg doften av tunnbröd, för hon var som ett plåster till jag ätit upp allt. Jag tror minnsann hon tycker jag är lite snål, för jag delar inte med mig lika mycket som jag brukade i Sverige. Jag har försökt förklara för henne att alla dessa svenska produkter som både hon och jag gillar är väldigt dyra här och därför får vi inte så mycket av dem som vi skulle vilja ha, men hon lyssnar inte på det örat.

Igår kväll var jag och J till Ocean Beach och käkade fisk tacos på ett litet hak där. Själv tyckte jag att fisk och tacos lät som en lite halvmysko kombination, men det var faktiskt väldigt gott. :)

2 kommentarer:

Jaenelle sa...

det ar inte alltid latt, om man bor pa andra sidan fran allt. Det ar svartaste nar alla andra firar och du ar inte dar. festdagar ar nar jag ar ledsen.

Hanna-Stina sa...

Jag håller med. Jag känner mig också lite sorgsen när det är så.