en svensk tjejs vardag i Americas Finest City

fredag, april 14, 2006

Lägesrapport

Oj, vilken hastighet saker går med just nu. Jag hann inte ens skriva någonting här igår!

Gårdagens förmiddag ägnades åt min amerikanska deklaration. Det tog ett antal timmar att få till den rätt. Eller dem, eftersom man måste göra två: en för federal skatt och en för "state taxes". Även om det tog lång tid var det värt det, för jag ska få tillbaka all skatt jag betalade här förra året! :)

Igår kväll när jag kom hem mådde min lilla tjej inte så bra. Hon verkde dock må bättre i morse, så jag hoppas det håller i sig.

Jag kom hem sent från jobbet igår och drog sedan iväg till en liten kubansk restaurang med J som också jobbat sent. Maten var enkel men god och ett liveband spelade.

Idag har vi haft avslutningslunch för C och S. Det känns lite sorgligt, och det kommer att bli tomt i labbet när de försvinner. :(

Jo, förresten... jag pratade med B imorse också. Vi har ju varit gifta i 6 månader idag. :D

Inga kommentarer: