en svensk tjejs vardag i Americas Finest City

onsdag, mars 01, 2006

Kattsand

Jag ska köpa en liten matta att lägga utanför öppningen till kattlådan, för som det är nu är det kattsand i halva lägenheten. Igår efter jobbet åkte jag och köpte mer kattsand också och valde en annan sort än den jag köpte precis innan lilltjejen kom. Den jag valde då klumpar visserligen ihop sig, men alls inte lika bra som den kattsand jag är van vid i Sverige och den tar alls inte bort odören lika effektivt heller. Den här gången valde jag en annan sand som hade "odor control" och "pleasant smell" (eller något liknande). När jag hällde upp den imorse såg jag att den till verkade mer lik den sand jag är van vid, men sjutton vad den luktade parfym. Helt otroligt äckligt! Stackast kissen som är tvungen att gå in i kattlådan när det luktar som Åhléns parfymavdelning. Yuck!

2 kommentarer:

Jaenelle sa...

Kanska skulle du inte sniffa kattsand? Efter katten anvander den skulle den inte lukta bra jag tror. ;)

Hanna-Stina sa...

Hahaha! Det var ju inte som att jag snortade det - det luktade i hela lägenheten bara jag hällde upp det. Efter att katten använt det finns det ingen chans att jag tänker lukta på det. Äckligt! :P