en svensk tjejs vardag i Americas Finest City

onsdag, mars 15, 2006

Onsdag kväll

Idag när jag kom hem var det redan någon som tagit ut min soptunna till vägen. Skönt, för då slipper jag göra det. Samtidigt vet jag inte om jag ska vara tacksam eller förolämpad. Kanske är det någon av grannarna som tror att jag inte orkar släpa ut tunnan till vägen, eller att jag inte skulle göra det av mig själv. Nåja - den står där ute i alla fall. De tömmer soptunnan varje onsdag och återvinningstunnan varannan onsdag, men egentligen skulle det behöva vara tvärt om om man tittar på hur snabbt tunnorna blir fulla.

Ikväll ska jag fika med J från jobbet. Hon bor i North Park som ligger öster om Hillcrest, så det är ganska nära. Eventuellt kommer hennes kompis(ar) med också. Vi får se. Hur som helst ska det bli kul.

3 kommentarer:

Andrew sa...

I really like what you are saying here. That part about the slipper is brilliant. Those things you said about Hillcrest and North Park...genius!

Hanna-Stina sa...

Hey diggatron - are you trying to tell me something? Like, for example, that I should blog in English? ;)

Andrew sa...

YES!!!!!!!