en svensk tjejs vardag i Americas Finest City

torsdag, mars 09, 2006

Halvfuktigt

Jag hade bara quarters till två tvättar och en torktumlaromgång igår, men jag tänkte att det ska nog gå bra ändå. När båda tvättarna var tvättade knölade jag in dem i torktumlaren och satte på den på högsta effekt. Tyvärr hann tvätten inte bli riktigt torr, utan det allra mesta var lite halvfuktigt när det kom ut. :( Nu hänger det tvätt i hela lägenheten. En torkställning står definitivt på inköpslistan.

Kattportionerna här är något mindre än i Sverige, vilket innebär att kissen har väckt mig klockan 4 på morgonen för att hon är hungrig. Igår kväll kom jag dock ihåg att komplettera med torrisar, så imorse höll hon sig lugnt tack och lov. Eller också berodde det på att jag tröttade ut henne genom att vi lekte med en studsboll. Det är himla kul att se henne, för hon har inte kommit på hur snabba studsbollar är (jämfört med typ möss eller nåt) så ofta är hon aningen för långsam och slår i luften.

Nu är i stort sett alla papper klara för B:s visum (i alla fall från mitt håll). Nu ska jag bara få iväg dem. Då har B ungefär en vecka på sig att fixa sin bit innan mina papper kommer, så kan han sedan boka tid på ambassaden. Fasiken vad bra det ska bli när han kommer hit! Jag längtar så!

Inga kommentarer: