en svensk tjejs vardag i Americas Finest City

tisdag, mars 07, 2006

Träning

Jag blev medlem i ett gym igår. Äntligen! På något sätt trodde jag att jag skulle komma igång att springa när jag flyttat hit där vädret är bättre än hemma, men aj vad jag bedrog mig. Jag har kommit ut och sprungit två gånger sedan jag flyttade hit och det duger ju inte alls! Ärligt talat - vad trodde jag?!? Jag har ju hittills aldrig kommit igång att springa förut de gånger jag provat, så varför skulle det funka bara för att jag flyttat till en annan världsdel. Det här med att springa är bara inte min grej tror jag...

Hur som helst, när jag kom till gymmet för att fixa mitt medlemsskap försökte de benhårt sälja ett program med personlig tränare till mig. Jag tycker faktiskt att hela konceptet verkar vara jättekul och jag skulle gärna göra det, men det är alldeles för dyrt. Priserna på just det han erbjöd mig varierade från $600 och $1400 så det fanns ju ingen chans. Dessutom kände jag mig en aning förolämpad av en del av hans argument. Han sa att de allra flesta nya medlemskap de får sägs upp redan efter 6 månader eftersom medlemmarna inte kommer iväg till gymmet och varför skulle inte samma hända till mig? Det enda som kan få iväg folk till gymmet är enligt honom en personlig tränare. Hmm... jag har faktiskt gått till gymmet regelbundet i 7 år och mindre regelbundet 3 till 4 år innan dess, så jag tror att jag kan klara av det nu också. :P

Inga kommentarer: