en svensk tjejs vardag i Americas Finest City

tisdag, mars 07, 2006

Tom Hanks och potatissoppa

Jag vet inte om jag drömmer med livliga drömmar än andra eller om det bara är det att jag ofta kommer ihåg vad jag drömt när jag vaknat, men oj vilka grejjer jag drömmer ibland. Som natten till igår, då jag drömde ihop en slags sci-fi action film med Tom Hanks i huvudrollen. Det var någonting om aliens och att de skulle frysa ner hela jorden. Min mans farmor och några fladdermöss var också med på ett hörn. Jag vaknade och var ganska road av mitt eget undermedvetna, minst sagt.

Till middag igår lagade jag potatis och löksoppa. Jag tyckte den blev väldigt god även om jag inte till punkt och pricka följde Arlas recept, och kissen verkade verkligen gilla anrättningen också. Först slickade hon rent min tallrik och sedan åt hon två kattportioner också. Hon är dock noga med att vänta med att äta tills maten antagit en lagomt sval temperatur. Hon tycker nämligen att varm mat "bits" i näsan. ;)

Dags att knalla iväg på möte...

Inga kommentarer: