en svensk tjejs vardag i Americas Finest City

tisdag, mars 14, 2006

Tar tvätten aldrig slut?

Jag började skriva ett inlägg hit igår, men blev aldrig klar med det. Sorry!

Den här veckan har arbetsmässigt börjat bättre än på länge. Hoppas det håller i sig. Jag var iväg till gymmet igår också och jag måste säga att det kändes otroligt skönt. Jag hoppas verkligen att jag, nu när jag äntligen skaffat ett gymkort, ska komma in i rutinen igen. Det gäller bara att hålla kvar vid hur det känns när man har rört på sig och inte ge efter för latheten eller tanken "åh vad skönt det skulle vara att bara sitta hemma idag/ikväll".

Idag efter jobbet ska jag försöka uträtta lite ärenden. Jag måste tvätta, för jag har slut på strumpor, så på väg hem från jobbet måste jag se till att fixa ett antal quarters. Jag har bara en kvar hemma från förra gången jag tvättade.Desstuom lever jag just nu på bottenskrapet av min foundation, så jag ska stanna till på Sephora på vägen hem och köpa ny. Det blir ju lite mer av en utmaning, eftersom jag inte vet någon affär som säljer den foundation jag brukar ha, men det ska nog gå bra. Det går att beställa produkter från Face via postorder, men det verkar vara väldigt dyrt, så jag ska se om jag hittar något annat som duger. Dessutom måste jag till Whole Foods och köpa ost och lite andra grejjer. När jag är klar med allt detta är det nog dags att gå och lägga sig. :P

2 kommentarer:

Jaenelle sa...

Du behöver köpa mer strumpor! Då kan du ta en längre paus innan du måste tvätta igen! ;)

Hanna-Stina sa...

Jag misstänker att du har rätt, men det är så tråkigt att köpa strumpor.