en svensk tjejs vardag i Americas Finest City

fredag, mars 10, 2006

Besök!!

Jag fick precis mail från en av mina bästa vänner, nämligen Dr. H. Hon har precis kommie hem från en semester i Malaysia och ska börja jobba för ett företag i Oxford senare denna månad. Samma företag ska i månadsskiftet mars-april skicka henne på konferens i Coronado!!! Eftersom Coronado ligger alldeles utanför San Digeo innebär detta givetvis besök! Vad kul det ska bli! Tyvärr kommer hon bara att vara här i 3 dagar och kommer ju antagligen att vara både upptagen och jetlaggad, men det ska bli bra i alla fall. Huvudsaken vi får ses.

Det är morgon och jag är fortfarande hemma fastän klockan är halv nio. Det är ganska ovanligt, men jag ska klippa mig klockan nio, så ännu är det liksom ingen brådska. Frisersalongen ligger på kanske 10 minuters gångavstånd hemifrån. Mitt hår är som svinto just nu så det ska bli underbart att klippa sig. Nu hoppas jag bara att frisören är duktig, men det är han säkert.

På morgonsidan vaknade av att det regnade utav bara sjuotton. Nu har det givit med sig, men jag misstänker att det forfarande är ganska svalt ute. Det har varit svalt i några dagar nu och jag har börjat längta efter riktig värme igen. Antar att jag kommer att få igen det uttalandet när sommaren kommer. :P

Förresten fick jag mina Netflixfilmer igår äntligen! Jag såg "The door in the floor" och gillade den faktiskt. Den gjorde verkligen rättvisa till första delen av "Widow for one year". Såg halva "The girl with the pearl earring" men hittills gillar jag den inte alls lika mycket.

Inga kommentarer: