en svensk tjejs vardag i Americas Finest City

söndag, mars 12, 2006

Söndagsrapport

Det känns onekligen bra att ha klippt sig. Det mesta av lockarna är borta nu (tror jag i alla fall - frisören plattångade mitt hår, så det återstår väl egentligen att se när jag väl har tvättat det) och jag känner mig mer som mig själv igen.


Vädret har inte varit helt bra den här helgen. Det regnade av och till hela fredagen och lördagen och temperaturen låg någon stans mellan 5 och 10 grader. Inte helt illa om man jämför med Sverige kanske, men har man stenhårt räknat med sol och 15 grader (minst!) så är det en besvikelse. Det haglade till och med igår! Idag är vädret mycket bättre, men det är fortfarande ganska kallt. Jag är dock inte allt för nedstämd, för jag pratade med L idag och han sa bestämt att sommaren i San Diego börjar i april, så det är inte långt kvar innan det blir riktigt varmt och skönt.

Planen var egentligen att titta på St Patrick's Day paraden igår (varför den var igår är det ingen som vet) tillsammans med M & A (jag har förresten lagt till deras bloggar i länklistan här intill), men eftersom vädret inte riktigt var på vår sida hade vi inomhuspicknick istället och tittade sedan på film - "Veronica Guerin".

Inga kommentarer: