en svensk tjejs vardag i Americas Finest City

lördag, november 11, 2006

Över ett år

Det känns onekligen aningen overkligt att jag varit här i staterna i över ett år nu. Det är fortfarande ett tre dagar kvar tills jag bott i San Diego i ett helt år, men i staterna har jag varit i ett år och en dag idag. Jag har aldrig varit borta från Sverige så här länge förut. Men jag måste säga det är trevligt att bo på ett ställe där flipflops inte är ett skodon som används några futtiga veckor på sommaren om det är jättevarmt, alternativt på medelhavssemestern, utan är någonting som utan problem kan användas året runt. Att jag bara har ett par känns nästan lite futtigt. Kan nog klara mig genom vintern med det, men till nästa sommar måste jag nog köpa fler par.

I torsdags kväll tändes "check engine" lampan i bilen. Suck! B körde in till vår reparatör, men de hade inte tid just då, för J:s bil var där för en genomgång, så igår morse var vi hos bilmeken när de öppnade. Efter ett par timmar fick vi reda på vad det var - en O2 sensor som var paj - och att de inte kunde få delen förrän på måndag. Tråkigt att behöva sabba två dagar för att få det fixat, men det får väl lov att funka antar jag. Var inne och jobbade lite mer än jag tänkt idag för att kompensera det.

Innan jobbet åkte B och jag till Fashion Valley för att köpa jobbkläder till B eftersom han börjar jobba på måndag. Vi hittade snygga byxor och en skjorta på Eddie Bauer till ok pris. Givetvis hittade vi ännu snyggare designerbyxor på Nordstoms innan, men eftersom vi inte har så himla mycket pengar fick det tyvärr vara. Själv passade jag på att köpa en parfym och lite smink för födelsedagspengar jag fått med kravet att "köpa något onödigt och lyxigt". Lunchade på CPK. Åt (förstås) deras underbara ärt och korn-soppa. Mums!

Inga kommentarer: