en svensk tjejs vardag i Americas Finest City

onsdag, november 08, 2006

Öppettider

Vi har en butik som ligger alldeles bredvid posten och där kan man skicka brev och paket med olika företag samt ha en P.O. box. Eftersom den ligger alldeles bredvid posten, och eftersom de flesta affärer har öppet minst till klockan 19, trodde jag ju garanterat att bra öppettider var en av butikens konkurrensmedel. Men nej! De stänger, precis som posten, klockan sex, så igår när jag efter jobbet stolpade iväg för att posta ett brev och ett paket till Sverige så var det låst och igenbommat. Suck! Hur sjutton ska man någonsin kunna skicka något om allt stänger innan man ens hunnit hem? Det känns som någon gammal kommuniststat.

Jag och B kom iväg och simmade igår. Det var skönt! Jag kände att jag hade massor av energi och att jag verkligen orkade ta ut mig. Det känns i armarna och benen idag. Skön! :)

Fick iväg ett par email igår också. Känner mig särdeles nöjd med mig själv.

Inga kommentarer: