en svensk tjejs vardag i Americas Finest City

onsdag, november 15, 2006

En del att ta igen...

Ojojoj! Det fanns verkligen ingen tid att blogga igår. Jag satt som fastkedjad i labbet och hade inte tid med något annat alls. Därefter var jag trött och orkade inte...

I måndags var jag kanske inte en så bra forskare som jag skulle kunnat varit om jag ansträngt mig lite grann, men det var en kul dag! J och jag smet från jobbet strax efter lunch och åkte till PB. Vi lämnade grejjer på Good Will, shoppade kläder och fikade. Superbra! Jag köpte en långärmad, stickad bomullströja och en svart tunika-liknande sak med röda broderier. Väldigt fina båda två! Jag har haft jättesvårt att hitta stickade tröjor här. Många är jättefula och de flesta snygga är av ylle. Vanligtvis älskar jag ylletröjor, men här i Californien kan jag inte ha dem. Jag vet inte riktigt varför, men de bara sticks och sticks och är helt omöjliga att ha på sig. Jag tror det är snäppet för varmt och fuktigt här på vintern.

Den senaste veckan har jag mailat med min gamla barndomsvän H och idag fick jag ett email där hon berättade att hon bokat flygbiljett och kommer och hälsar på över jul och nyår! Det ska bli jättekul. Jag hoppas det är lite lugnare här på jobbet idag så jag kan slå henne en signal innan det blir för sent i Sverige. Hon har nästan aldrig varit utomlands så jag måste säga att det är väldigt modigt av henne att flyga hela vägen runt jorden alldeles själv. Men jag ska ta väl hand om henne när hon kommer hit. :D

Inga kommentarer: