en svensk tjejs vardag i Americas Finest City

måndag, november 06, 2006

En lugn måndag till slut

Det är måndag idag och det känns faktiskt ok. Helgen var kul och jag känner mig utvilad. Jag har kommit igång lite mer igen på jobbet (jag gick verkligen på halvfart torsdag och fredag för att jag inte orkade mera) och det känns också bra.

I lördag eftermiddag medans vi väntade på att S skulle bli färdig med sitt spelande drog jag och R till Fashion Valley. R:s farmor hade tydligen jobbat där när hon var liten, i parfymdisken på Robinson May. Vi gick dit, lyfte på några jättedyra designerhandväskor, kollade på några Betsey Johnson klänningar och kikade in på Kiehls och sedan hade vår tid nästan runnit ut. Jag fick skynda mig in på Sephora för att få tag på den rougen jag ville ha. (Det blev Bare Escentuals Laughter.)

På kvällen kom J och mötte upp och vi käkade på Tazablanca, en Kubansk restaurang i North Park och drack drinkar på Red Fox Room. Tyvärr var de flesta aningens för trötta för att det skulle bli något egentligt party och vi åkte hem redan vid 23.30 eller så. Jag somnade därefter i soffan på två minuter blankt. R var bara snäppet sämre och somnade strax därefter. När jag väl vaknat till hittade jag B sovandes i sängen med en bok.

Igår var det superduperfint väder här och vi käkade brunch på ett ställe med utomhusservering. Själva serveringen var väldigt cool, men menyn och priserna var så där och de hade inte alls något bra vegetariskt utbud, vilket kändes tråkigt. Stackars S fick nöja sig med en bagel samt lite yoghur och flingor. Och det krävde ändå att han sträckte sig till att äta mjölkprodukter.

Tyvärr var S och R tvungna att ge sig av hemåt ganska tidigt, men jag, B och J åkte ut till Coronado och satt på vid The Dels uteservering med ett varsitt glas kall dryck och spelade kort och framåt kvällen kastade vi även frisbee på stranden. Vindarna kom från land, så de var ljumma och sköna. Synd bara att det blir mörkt så tidigt nu när det är höst. På kvällen kollade vi på "Mr. and Mrs. Smith" på dvd. Ärligt talat hade jag inte så stora förväntningar, men trots det levde filmen inte upp till det. Ruttet!

Dags att sätta på dagens gel så jag får gå hem någon gång.

Inga kommentarer: