en svensk tjejs vardag i Americas Finest City

måndag, november 27, 2006

Nr 200

Det här är alltså min tvåhundrade blogginlägg. Det gick fort.

Jag är ledsen att jag varit borta härifrån i ett par dagar, men nu är jag tillbaka på jobbet efter fyra dagars ledighet. Eller... ledighet är ju en sanning med modifikation.

I tordags var det Thanksgiving, och eftersom vi skulle till M på middag redan klockan 13, var det bara upp och till jobbet på morgonen för att klämma in det som behövde göras. Hemma hos M fick vi spela Xbox 360 eftersom vi är fattiga och inte har råd att köpa någon själva. Dessutom fick vi ju förstås kalkon med potatismos, sötpotatis, gröna bönor och stuffing. Några tranbär sågs dock inte till för de hade M glömt att köpa. Gott var det i alla fall, men kanske väl lite grönsaker (känns ju igen från det svenska julmaten). Till efterrätt pumpa- eller pecanpaj. Mums! Därefter sista matchen amerikansk fotboll (dvs den tredje för dagen), men det hade jag gott kunnat vara utan. Sist men inte minst visade M och R de bilder de tog när de var i Serengeti i september. Coolt!

I fredags hade B och jag en lat skön morgon. Sov länge, åt lååååång frukost och spelade en omgång Siri (som han vann överlägset). Dessutom kom S och R över en stund för att hämta R:s tröja som hon glömde när de var och hälsade på. De hade firat Thanksgiving hos R:s pappas flickvän och därför var de i krokarna. På eftermiddagen jobbade jag och B också. Han sålde en halv bil till och lyckades komma upp i 1½ sålda bilar den här veckan. Han var lite missnöjd med att han inte nådde upp till sitt mål om 2 sålda bilar, men jag tycker att han var väldigt duktig.

I lördags jobbade jag i stort sett hela dagen. Inte mycket att hurra för.

Igår var jag äntligen, äntligen ledig en hel dag. B jobbade och jag var ensam. Först var jag så uppe i varv att jag inte riktigt visste vad jag skulle göra, men så småningom lugnade jag ner mig. Jag pysslade lite, käkade lunch, kollade två rätt värdelösa filmer som gick på teve ("Crocodile Dundee II" och "Ace Ventura - Pet Detective") och tog ett bad. Sent på eftermidagen tog jag mig samman och åkte till Henry's och handlade. Precis som jag trodde gick det att hitta havregryn där, men bara i lösvikt. Lagade en supergod laxsoppa till middag och äppelpaj till efterrätt. Med vaniljsås. Inköpt på Ikea förstås. Gjorde 4 portioner soppa, men det såg mer ut som 42, så jag får nog soppa (och paj - hurra!) till middag idag.

Inga kommentarer: