en svensk tjejs vardag i Americas Finest City

måndag, november 13, 2006

Kallt och ruggigt

Idag när jag klev upp var det knappt 18 grader inne. Trots att vi haft värmen på, i alla fall lite grann. Burr! Det tog låååång tid innan B klev upp ur sängen idag. Jag undrar hur det kommer att gå för honom i vinter när det blir kallt på riktigt. Ute var det friska och sköna 13 grader, men det kändes i alla fall ganska bra. Förresten höll jag inte på att komma in igen efter morgonrundan, för någon har haft sönder låset till gårdsgrinden. Suck! Vi hörde någon som rasslade som en galning i grinden igår kväll mellan 21 och 22, men innan vi hann fram till dörren för att titta vad som stod på hörde vi röster som pratade och sedan slutade rasslandet.

Gårdagen mötte väl kanske inte mina förväntningar på en söndag, men jag var ganska duktig och kom ihåg EFIT i alla fall. Eller i alla fall delvis... Glömde det lite i slutet av dagen. Resultatet kommer inom en snar framtid att finnas på min EFIT-sida. I vilket fall som helst åkte jag till jobbet vid 10 tiden och blev kvar till nästan klockan 16, och då jobbade jag i stort sett utan rast. :( Jag som hade hoppats på att det inte skulle ta så lång tid.

På kvällen käkade B och jag middag och sedan kom J och N över. Vi spelade kort, drack vin och käkade snacks. Och kissen käkade på N:s fötter. :P

En vecka och en dag kvar till mitt läskiga seminarium.

Inga kommentarer: