en svensk tjejs vardag i Americas Finest City

torsdag, november 16, 2006

B:s första dag på jobbet

Igår kväll skjutsade jag J till flygplatsen. Hon är på väg från San Diego för gott. Om tre veckor kommer hon visserligen tillbaka för några dagars konferens, men sedan försvinner hon igen. Igår flög hon till Seattle, Washington för att bo några veckor med en kompis och för att gå på några jobbintervjuer. Jag kommer att sakna henne.

B jobbar sin första dag idag. Han skulle vara på jobbet 6.30. Hu! Tyvärr ringde inte hans klocka imorse (där ser ni i alla fall att det inte bara är jag som misslyckas med att sätta på väckarklockan) men som tur var hade jag min klocka på ringning bara en halvtimme efter hans. Jag hoppas verkligen han hann i tid, för de verkar noga med att man håller tiderna. Det kommer att bli en utmaning för honom. Tur att J är så snäll att vi får låna hennes bil medan hon är Seattle. Annars skulle det bli jobbigt nu när B jobbar i Poway och jag i La Jolla. Vi får nog bita i det sura äpplet snart och köpa en till bil.

Var duktig och handlade igår. Två av tre affärer. Förhoppningsvis kan jag åka till Henrys i eftermiddag så vi får grönsaker och frukt också. Och om jag spenderar $20 får vi en till "kalkonpoäng". V har ju pikat mig att vi inte bidragit så mycket till de 10 "kalkonpoängen" man behöver för att få en gratis kalkon. Jag tror vi tillsammans har 6 poäng nu, och det är bara en vecka kvar till Thanksgiving. Ärligt talat tvivlar jag på att vi kommer att klara det.

Inga kommentarer: