en svensk tjejs vardag i Americas Finest City

torsdag, november 09, 2006

Kyligare

Det är definitivt kyligare idag - och molnigare. Väderleksrapporten säger dock att en ny Santa Ana är på väg, så det ska bli varmare igen imorgon. Härligt!

Hade ganska lagom mycket att göra på jobbet igår och hade varit klar runt 17-tiden om jag inte hjälpt J med en grej. Hon hade en massa grejjer i sin bil som hon behövde hjälp att stuva in i sitt förvaringsutrymme. Av någon konstig anledning kom vi iväg mitt i rusningstrafik, så det tog rätt så mycket längre än det skulle behövt göra, och jag blev sen hem från jobbet trots allt. Idag blir jag nog tidigare. B ska komma och hämta mig vid 16.30 för han behöver vara någonstans 17.30.

Körde en gel över natten, men jag vet inte om den blev så bra. Använde det vänstra strömaggregatet (för det högra av upptaget när jag satte på gelen igår kväll) och eftersom det är lite opålitligt hade det givietvis slutat funka några timmar innan jag kom hit. Det blåa bandet hade inte ens hunnit halvvägs och var helt luddig. Efter att jag fipplat lite med aggregatet kom det dock igång igen och bandet börjar se bättre ut, men vi får se om det blir något vettigt av det här...

I alla fall kom jag upp tidigt i morse och kom iväg på en morgonrunda. Skönt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad skönt att din blogg återuppstått, så man vet hur det är med dig. :) Ja jag kortade ner mitt senaste inlägg, efter en stunds eftertanke, och låter resten komma i ett senare inlägg. Det blev som två olika teman och kändes som om det kunde bli förvirrande för läsaren. Det nuvarande stycket är fullständigt rakt och uppriktigt, medan resten hade mkt sarkasm och klagan, så det kändes som om de inte borde hänga ihop.