en svensk tjejs vardag i Americas Finest City

fredag, november 03, 2006

Aningen piggare

Jag känner mig aningen piggare idag än igår. Det är skönt. Förhoppnigsvis innebär det att jag kommer att orka med våra gäster bättre.

Det är molnigt och grått idag, men ganska varmt. Jag hoppas att solen kommer att orka igenom molnlagret och visa sig för oss även idag. Igår var det soligt och fint en stor del av dagen. Jag och J åkte till Stratford Cafe i Del Mar och käkade lunch i solen igår. Tyvärr tog jag en kycklingcurrymacka jag inte provat förut och den var lite av en besvikelse, men jag fick åtminstone spöa J rejält i Gin Rummy!

Jag gick upp tidigt idag och till min förvåning hoppade B ur sängen relativt snabbt också och kom med mig på promenad. Sen skjutsade han mig till jobbet. När han väl börjar tjäna pengar måste vi köpa en till bil, för det här fungerar ju inte i längden. Just nu går det att fixa och trixa och anpassa scheman, men ärligt talat känner jag mig som en fånge här på jobbet när jag inte har någon bil. Jag kan ju inte ens ta ut pengar eller få tag på vettig mat (jojo, det finns två sk cafeterior här, men de serverar, i enlighet med internationell sjukhusstandard, oerhört tråkig mat) de dagar jag inte har mat med mig.

Dags att jobba!

Inga kommentarer: