en svensk tjejs vardag i Americas Finest City

torsdag, november 02, 2006

Tillbaka efter över en månads uppehåll

Nu hoppas jag på att vara tillbaka här i bloggen och uppdatera mer oftare. Igår fick vi nämligen iväg ansökan och artikeln är nästan klar. Lite jobb är det fortfarande kvar att göra förstås, annars hade vi ju skickat iväg den redan, men det mesta ligger på någon annan. Jag känner mig trött, men ganska nöjd och lite tom. Lite grann som den där känslan man efter att man skrivit en stor tenta. Hoppas på att inte jobba allt för mycket idag och imorgon, och förhoppningsvis bara någon timme på lördag. Söndag blir nog helt ledig! När artikeln väl är inskickad (om tre-fyra veckor eller så) ska jag äntligen ta semester.

B går kurs just nu, men börjar förhoppningsvis jobba snart. Han har fått ett par jobberbjudanden som ser ut att kunna bli något. Det är verkligen på tiden. Det är inte ekonomiskt hållbart att han inte tjänar pengar och det är inte kul för honom att gå hemma heller.

I helgen dyker S och R upp hemma hos oss. Vi har hälsat på uppe hos dem en handfull gånger (senast när vi åkte upp för att rösta), men de har hittills inte kommit ner till oss. Det ska bli trevligt. Tråkigt att jag måste iväg till jobbet en sväng på lördag, men det får gå.

Sitter och väntar på att J ska komma, så vi kommer iväg på lunch. Hoppas hon dyker upp snart, för magen har börjat kurra.

1 kommentar:

Anonym sa...

*Kastar cyberkram över Atlanten* Det är mysigt att ha dig tillbaks i etern igen.