en svensk tjejs vardag i Americas Finest City

torsdag, december 21, 2006

Doft

Hur kommer det sig att man kan fastna otroligt mycket för en doft? Det har hänt för mig, och för B också. För samma doft! Konstigt! Det hela började för några jular sedan när jag köpte en duschkräm från Body Shop till B. Den doftade supergott av lime och mynta (tänk mojito). Flaskan räckte ganska länge, men när det väl var slut ville bi båda köpa en ny, så jag traskade iväg till Body Shop som till min stora fasa hade slutat tillverka den doften. Antagligen var anledningen till detta att folk inte gillade den och inte köpte den, så B och jag var väl de enda i västvärlden som ville ha den doften. Hur som helst letar vi fortfarande efter en ersättare. När jag var och handlade häromsistens och B:s duschkräm var slut köpte jag en kräm som hade någon slags citrusdoft. Tyvärr räcker den inte hela vägen fram. :( B är likadan. Tidigare i veckan när han var och handlade julklappar kom han hem med en flaska duschkräm och en flaska bubbelbad med lime och kokosdoft. Väldigt gott! Vi har inte provat dem ännu, så vi får se om vi äntligen hittat ersättaren till mojitoduschkrämen.

Inga kommentarer: