en svensk tjejs vardag i Americas Finest City

lördag, december 09, 2006

Ja, jag gjorde det!

Igår lyckades jag äntligen med den där förbannade blotten jag jobbat med i veckor. Det krävde en hel del pill, och den är inte perfekt, men den duger i alla fall. Hurra!! Jag var instängd i mörkrummet hela eftermiddagen för att få till den perfekta exponeringen, och till slut funkade det.

Det var dimmigt och dant igår kväll, men idag är det sol. Aningens svalt visserligen, men fint. B åkte till jobbet för ett tag sedan och jag sitter här och smälter frukosten innan jag ger mig av på en runda i parken.

J ringde för ett tag sedan och sa att hon skulle till Houston, Texas över dagen istället för att stanna i Austin, för den kompis hon bor hos var akut tvungen att åka till Dallas och hon hade ingen lust att vara kvar i Austin hela dagen alldeles ensam. Men egenltigen påverkar det inte mig, för jag ska fortfarande hämta henne på Lindbergh Field klockan 19.30.

Inga kommentarer: