en svensk tjejs vardag i Americas Finest City

måndag, december 04, 2006

Jag kunde faktiskt!!

Jag kunde faktiskt göra Glögg från scratch!! Och det smakade faktiskt som glögg. Kanske inte exakt som Blossa, som ju är måttstocken, men bra nog. Givetvis finns det några förändringar jag vill göra till nästa gång, men på det stora hela är jag nöjd. Det svåraste var att hitta alla kryddor som behövdes, men som tur var fick jag tips av en granne Su om en butik i North Park som har allt möjligt livsmedel från Europa och mellanöstern. Vi var även på Ikea och köpte pepparkakor och adventsljusstakar, så det blev riktig adventsstämning trots värmen. Faktum är att vi bjöd över grannarna på lite glögg också, och både Sa och M dök upp. Det var trevligt med en liten spontan sammankomst faktiskt!!

Ja, visst ja! B sålde en bil på förmiddagen också. Hurra för honom!

Inga kommentarer: