en svensk tjejs vardag i Americas Finest City

torsdag, december 21, 2006

Försening

Kollade H:s flygstatus imorse när jag vaknade och fann att hennes plan från Sthlm till Köpenhamn gått som det skulle och landat 3 min innan beräknad tid. När jag sedan klickade fram flyget från Köpenhamn till Chicago, Illinois visade det sig att det är 7 timmar försenat. Hu!! Jag ränkade snabbt ut att det innebär att hon inte har en chans att komma hit idag, utan kommer att behöva spendera natten i Chicago. När jag var på väg till jobbet ringde H från Danmark och meddelande förseningen personligen. De hade försökt boka om henne till ett annat plan, men eftersom det är jul och var enda kotte är ute och reser fanns det inte plats någon annan stans, så hon får lugnt vänta sina sju timmar. Om allt går som det ska nu kommer hon att lyfta klockan 22.30 dansk tid - dvs 13.30 min tid. Hoppas hoppas att det inte drar ut ännu mer på tiden. När hon kommer till Chicago ska hon spendera några timmar på ett hotell och sedan ta ett morgonflyg hit. Hon beräknas landa på Lindbergh field klockan 12.08 imorgon.

Förresten har en av de dumma grejjerna som hände igår ordnat upp sig. Det känns skönt.

Inga kommentarer: