en svensk tjejs vardag i Americas Finest City

onsdag, december 06, 2006

Kan jag få tillbaka min dag, tack?

Gårdagen känns synnerligen bortkastad. Visserligen fick jag lite grejjer gjorda på morgonen, som att jag gick ut med sopor och avfall som kan återvinnas, städade upp bland kattens leksaker, gick till förrådet med grejjer som skulle dit och så diskade jag. Resten av dagen väntade jag på att rörmokaren skulle komma och fixa vår rinnande toalett. Han kom klockan 16.45. Suck! Som tur var jobbade han fort och var klar redan 17.30.

På kvällen somnade jag i soffan framför teven i väntan på att "Gilmore Girls" skulle börja. Fiasko!! Jag vaknade strax innan B kom hem (han slutade kl 21). Han hade också haft en ganska bortkastad dag. De hade inte haft en enda kund i affären.

Inga kommentarer: